Rene Furterer – Curbicia en Naturia (shampoo)

DSCF1530

Afgelopen dagen heb ik shampoo van de lijnen Curbicia en Naturia van het merk Rene Furterer geprobeerd. Deze producten mocht ik namelijk testen van Farmaline (een online apotheek). Ben je benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan verder!

Het merk is vernoemd naar de franse stylist René Furterer. Hij was gefascineerd door de natuur en dit komt terug in de producten van het merk: er worden natuurlijke ingrediënten gebruikt om haar en hoofdhuid te verzorgen.

DSCF1533

Rene Furterer Curbicia Purifying Clay Shampoo

De lijn Curbicia is speciaal ontwikkeld voor vet haar en/of vette hoofdhuid. Deze shampoo is een shampoo en masker in één. Het product houdt de talgproductie onder controle: de absorberende klei zuivert de hoofdhuid grondig, zodat je je haar minder vaak hoeft te wassen. Je brengt het product aan bij de haarwortel en laat het twee tot vijf minuten inwerken.

Mijn haar was ik iedere ochtend, omdat het snel vet wordt. Na gebruik van deze shampoo was mijn haar de volgende dag een stuk minder vet, dus hoefde ik het niet te wassen! De shampoo ruikt volgens Rene Furterer naar rozemarijn, tijm, kruidnagel en sinaasappel. De geur van de shampoo is vrij sterk en is persoonlijk niet helemaal mijn ding. Shampoo met klei vond ik maar een rare combinatie, maar het werkt dus duidelijk wel!

Deze Purifying Clay Shampoo kost € 11,70 € 10,53 voor 100 ml.

DSCF1535

Rene Furterer Curbicia Lightness Regulating Shampoo

Ook deze shampoo is geschikt voor vet haar en/of vette hoofdhuid. Deze normaliserende shampoo verwijdert overtollig talg in alle zachtheid. Deze shampoo ruikt hetzelfde als de Purifying Clay Shampoo.

Na gebruik van deze shampoo voelde mijn haar inderdaad luchtig, maar ik heb niet het idee dat het mijn haar minder vet maakte. In tegendeel, ik had juist het gevoel dat deze shampoo mijn haar niet echt reinigde. Jammer, want na het masker had ik wel meer verwacht van deze shampoo!

Deze Lightness Regulating Shampoo kost € 13,90 € 12,51 voor 150 ml.

DSCF1541

Rene Furterer Naturia Gentle, Balancing Shampoo

De lijn Naturia is bedoeld voor alle haartypes. Deze shampoo is geschikt voor dagelijks gebruik.

De shampoo ruikt volgens het merk naar basilicum, mint en zwarte bes. Persoonlijk vind ik de shampoo erg naar planten ruiken en ik zou er bijna spontaan van gaan niesen met mijn hooikoorts. De shampoo maakt mijn haar ‘gewoon’ schoon en doet voor mij niet meer dan een gemiddelde shampoo.

Deze Gentle, Balancing Shampoo kost € 12,90 € 11,61 voor 200 ml.

Over de eerste shampoo ben ik te spreken, omdat het duidelijk iets voor mijn vette hoofdhuid doet. De andere twee shampoos vind ik echter niet heel bijzonder!

Welke shampoo gebruik jij en/of is jouw favoriet?

2 gedachten over “Rene Furterer – Curbicia en Naturia (shampoo)

Plaats een reactie